Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/mocial/public_html/wp-content/themes/layerswp/core/helpers/post.php on line 59

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/mocial/public_html/wp-content/themes/layerswp/core/helpers/post.php on line 78
Πώς να γράψετε ένα εκπληκτικό blog post σε πέντε βήματα
Close

Πώς να γράψετε ένα εκπληκτικό blog post σε πέντε βήματα

Πώς να γράψετε ένα εκπληκτικό blog post σε πέντε βήματα

Το να γράψεις ένα blog post είναι σα να μαθαίνεις να οδηγείς. Μπορεί να μάθεις τέλεια  τον οδικό κώδικα και τη θεωρία (ή να διαβάσεις πολλούς οδηγούς για το πώς να γράψεις ένα blog post), αλλά τίποτα δεν μπορεί να σε προετοιμάσει για την πραγματική εμπειρία της οδήγησης πίσω από το τιμόνι στον ανοιχτό δρόμο.

Να έχετε στο μυαλό σας αυτή την αναλογία.

Ξέρετε ότι για να ξεκινήσετε την δική σας επιχείρηση, ή για να αναπτύξετε την ήδη υπάρχουσα, πρέπει να δημιουργήσετε ένα blog και σε αυτό να δημοσιεύετε άρθρα, το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρετε πώς να το κάνετε. Εδώ λοιπόν θα δούμε πέντε απλά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να ξεκινήσετε να γράφετε.

Τα βήματα συνοπτικά:

  • Κάντε ένα πλάνο για το κείμενο σας διαλέγοντας για αρχή το θέμα σας, δημιουργήστε ένα περίγραμμα σύμφωνα με το τι θα περιέχει κάθε παράγραφος του κειμένου και κάντε την απαραίτητη έρευνα.
  • Φτιάξτε έναν τίτλο που θα είναι και ενημερωτικός αλλά θα παρακινεί και τον αναγνώστη να συνεχίσει να διαβάζει.
  • Γράψτε το άρθρο σας είτε σε μία φορά όλο μαζί είτε τμηματικά με διαλείμματα.
  • Χρησιμοποιήστε σχήματα, γραφικά και εικόνες για να έχει το κείμενο σας ροή και να είναι ευκολοδιάβαστο.
  • Επεξεργαστείτε το κείμενο σας. Αφού τελειώσετε ξαναδιαβάστε το και κάντε τις απαραίτητες διορθώσεις, σιγουρευτείτε ότι δεν επαναλαμβάνεστε, προσθέστε ή αφαιρέστε αν χρειάζεται και βάλτε κάποιον άλλο να το διαβάσει και να σας πει τη γνώμη του.

Τώρα θα δούμε όλα τα βήματα και πιο αναλυτικά:

   Πώς να γράψετε ένα blogpost. Πρώτο βήμα: Προγραμματισμός

Για αρχή καλό είναι να γνωρίζεται ότι το γράψιμο ενός άρθρου συχνά θα σας πάρει πάνω από δύο ώρες ακόμα κι να πληκτρολογείτε  πολύ γρήγορα ακόμα κι αν έχετε τις καλύτερες ιδέες για το κείμενο σας. Από το να συλλάβετε την ιδέα μέχρι το να πατήσετε το publish, μπορεί να περάσουν από ώρες έως και μία εβδομάδα μέχρι να τελειώσετε τη συγγραφή, όμως αυτές οι ώρες της προετοιμασίας είναι πολύ βασικές όταν γράφετε γιατί είναι ίσως ο μοναδικός τομέας στον οποίο και η σκέψη αποτελεί εργασία πριν μπείτε στη διαδικασία του γραψίματος.

Πριν μπείτε στη διαδικασία να ξεκινήσετε το γράψιμο σας πρέπει πρώτα να βεβαιωθείτε ότι έχετε γύρω σας ό,τι θα χρειαστείτε για να κάτσετε συγκεντρωμένοι και χωρίς κάτι να σας αποσπά την προσοχή. Αν είναι ανάγκη και σας αποσυντονίζει κλείστε οτιδήποτε δημιουργεί θόρυβο, ακόμα και το κινητό σας τηλέφωνο, δε θα θέλατε ένα απρόσμενο τηλεφώνημα ή κάποια ειδοποίηση να χαλάσει τον ειρμό των σκέψεων σας.

Πολλοί που είναι νέοι στη συγγραφή κειμένων και άπειροι παραβλέπουν το συγκεκριμένο στάδιο και παρότι μπορεί να τα καταφέρετε και να ολοκληρώσετε το άρθρο σας χωρίς κάποιον ιδιαίτερο προγραμματισμό, εν καιρώ θα δείτε πως η οργάνωση και η δημιουργία καλών συνηθειών στο γράψιμο μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να αποφέρει. Όταν θα είναι βασικό για σας να είστε παραγωγικοί και γρήγοροι ο καλός προγραμματισμός θα σας φανεί σωτήριος.

Διαλέξτε ένα θέμα που σας ενδιαφέρει πραγματικά

Όπως λένε πολλοί «αν δεν είναι διασκεδαστικό για τον συγγραφέα , δεν θα είναι και για τον αναγνώστη». Σε όποιο κλάδο και αν εργάζεστε όποια και να είναι η βασική σας εργασία, είναι κάτι που πρέπει να το θυμάστε εφόσον φιλοδοξείτε να μπείτε στο τομέα της συγγραφής άρθρων ή έστω ενός blog.

Πριν μπείτε στη διαδικασία να ακολουθήσετε οποιαδήποτε βήματα, πρώτα απ’ όλα διαλέξτε ένα θέμα που σας ενδιαφέρει. Τίποτα δεν μπορεί να αποδειχτεί χειρότερο από το να βαριέστε το θέμα για το οποίο γράφετε. Μπορεί εύκολα κάποιος αναγνώστης να καταλάβει αν ο συγγραφέας δεν έχει κάποιο ενδιαφέρον πάνω στα όσα γράφει και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον ντροπιαστικό.

Σίγουρα όλοι θα έχετε τις αντιρρήσεις σας στο συγκεκριμένο και είναι γεγονός ότι όλοι οι δημιουργοί περιεχομένου έχει χρειαστεί πολλές φορές να μπούμε στη διαδικασία να γράψουμε για κάτι που δεν μας συναρπάζει, όμως τότε γινόμαστε πραγματικοί επαγγελματίες. Όταν καταφέρνουμε να γράψουμε με ενθουσιασμό περιεχόμενο για κάτι που δεν γνωρίζουμε καλά, δεν είναι ο τομέας μας, αλλά γράφουμε ενδιαφέροντα κείμενα.

Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε και να αποδέχεστε πως δεν θα σας είναι το ίδιο εύκολο να γράψετε όλες τις δημοσιεύσεις σας. Κάποιες μπορεί να σας φαίνεται αδύνατο να τις ολοκληρώσετε. Αν έχετε όμως την επιλογή του τι γράφετε, προσπαθήστε να διαλέγετε θέματα που, από όποιο τομέα κι αν έρχεστε, θα σας ενδιαφέρει να τα διαβάσετε. Όσο πιο ενθουσιασμένοι θα είστε εσείς για κάθε κείμενο που γράφετε τόσο ενθουσιασμένοι θα είναι και οι αναγνώστες σας.

Δημιουργήστε ένα περίγραμμα για το post σας

Τα καλύτερα blog δε γράφονται τυχαία. Ακόμα και οι καλύτεροι δημιουργοί περιεχομένου χρειάζονται ένα προσχέδιο για να ακολουθούν όταν γράφουν. Εδώ λοιπόν εμφανίζεται η χρησιμότητα του σχεδιασμού.

Δε χρειάζεται το προσχέδιο σας να είναι αναλυτικό ή να περιέχει όλα όσα σκοπεύετε να βάλετε στο post σας. Πρέπει να είναι ένα απλός οδηγός που θα σας βοηθήσει να μην επαναλαμβάνετε τις ίδιες σε όλο το κείμενο σας και σας βοηθά να πάτε παρακάτω όταν κάποια στιγμή θα κολλήσετε.

Δείτε για παράδειγμα το προσχέδιο αυτού του post:

Εισαγωγή:

(σύντομη περίληψη που θα εξηγεί το θέμα και τις θέσεις που θα καλύψουμε)

  1. Σχεδιασμός του blog post
  • Όσα πρέπει να κάνουμε πριν αρχίσουμε τη συγγραφή – περίγραμμα, έρευνα και άλλα.
  1. Γράφοντας το blog post
  • Συμβουλές για το πως να συγκεντρωθούμε στη γραφή, παραγωγικότητα και γενικές συμβουλές.
  1. Έλεγχος και επεξεργασία του post
  • Συχνά λάθη, τι να προσέχουμε, οδηγίες επεξεργασίας.
  1. Βελτιστοποίηση της δημοσίευσης
  • Πως να βελτιστοποιήσετε το κείμενο σας για SEO τεχνικές και για δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  1. Επίλογος
  • Συμπεράσματα

Ο σκοπός όλης αυτής της διαδικασίας είναι να είστε σίγουροι για το τι σκοπεύετε να συμπεριλάβετε στο κείμενο σας, σε ποια σειρά θα εμφανιστούν όλα και κάποιες κατευθυντήριες γραμμές για το τι περίπου θα περιέχει κάθε παράγραφος ή κάθε τμήμα του κειμένου σας. Σκεφτείτε περίπου όλη τη διαδικασία που κάνετε για να γράψετε μια έκθεση στο λύκειο ή ακόμα και στα Αγγλικά. Όλα τα κείμενα που γράφουμε πρέπει να ακολουθούν  συγκεκριμένες αρχές.

Το περίγραμμα μπορείτε να το έχετε και σε ένα χαρτί ή ακόμα και σε μια χαρτοπετσέτα ή σε ένα αρχείο στο κινητό σας, αν η ιδέα για το άρθρο σας έρθει κάποια ανύποπτη στιγμή. Εγώ, κάνω το περίγραμμα μου σε ένα χαρτί το οποίο έχω μπροστά μου όσο γράφω και στο οποίο μπορώ να προσθέτω ή αν αφαιρώ πράγματα όσο γράφω.

Κάντε την έρευνα σας 

Δυστυχώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε και να είμαστε ενημερωμένοι για τα πάντα. Όπως έχουμε αναφέρει και πιο πάνω πολλές φορές μπορεί να χρειαστεί να γράψουμε για θέματα που δεν έχουμε ιδιαίτερες γνώσεις για αυτό και είναι πολύ βασικό να κάνουμε μια έρευνα πάνω στο θέμα μας και να μην βασιστούμε απλώς σε κάποιο άρθρο που έχουμε βρει online. Οι πολύ καλοί δημιουργοί περιεχομένου χαρακτηρίζονται από μια αστείρευτη περιέργεια και αυτό είναι που τους κάνει τόσο καλούς σ’ αυτό που κάνουν. Αν αυτή θέλετε να είναι η βασική σας εργασία και η βασική πηγή εισοδήματος σας πρέπει να μπορείτε να πηγαίνετε και να γράφετε από το ένα θέμα σε ένα άλλο εντελώς διαφορετικό, ακόμα κι αν δεν γνωρίζεται τίποτα απολύτως και τα δύο αυτά θέματα. Για να μπορέσετε να το κάνετε αυτό, δηλαδή να γράψετε έγκυρα πράγματα για κάθε θέμα πρέπει να κάνετε μια σωστή έρευνα όπως κάνουν οι bloggers.

Φυσικά δεν εννοούμε να διαβάσετε απλώς ότι αναφέρετε στο Wikipedia για το θέμα σας. Θα βρείτε φυσικά, πάρα πολλά άρθρα που να είναι σωστά και ερευνημένα, αλλά θα βρείτε και πολλά που να μην είναι. Και αν έχετε παρατηρήσει όλα τα άρθρα αναφέρουν ποια είναι η πηγή τους, οπότε γιατί να βασιστούμε στον μεσάζοντα;

Εάν βασίζεστε σε γνώσεις τρίτων για να γράψετε το post σας, φροντίστε να αντλήσετε τις πληροφορίες σας από έγκυρα και διαπιστευμένα site όπως επίσημες ενώσεις , κυβερνητικές σελίδες και ερευνητικές εργασίες είναι όλα μια καλή πηγή πληροφοριών. Να έχετε πάντα στα υπόψιν σας ότι ακόμα και εκεί μπορεί να υπάρξει κάποια ανακρίβεια. Καλύτερα να κάνετε μια καλή έρευνα σε αρκετά site από το να βρεθείτε εκτεθειμένοι με ένα άρθρο που να περιέχει ανακρίβειες και να θεωρηθείτε μη αξιόπιστοί.

Ελέγξτε όσα γράφετε

Σε συνέχεια του προηγούμενου, επειδή είναι τόσο βασικό να ελέγχετε να τα γεγονότα που αναφέρετε στα κείμενα σας.

Αρκεί ένα μικρό λάθος ή μια μικρή παράβλεψη για να καμφθεί πλήρως η αξιοπιστία σας. Όλοι κάνουμε λάθη όμως είναι δέουσας σημασίας να αποφύγουμε τις γκάφες. Αν τώρα ξεκινάτε πρέπει να δημιουργήσετε από την αρχή μια καλή φήμη που σίγουρα δεν θα περιλαμβάνει ανακριβείς πληροφορίες στα άρθρα σας. Κι αν έχετε ήδη ένα blog με πολλούς ακολούθους σκεφτείτε πόσους μπορεί να χάσετε από ένα απλό λάθος.

Σε περίπτωση που πέσετε σε μια τέτοια παγίδα το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να διορθώσετε άμεσα το λάθος σας και να είστε ειλικρινής με τους αναγνώστες σας. Ενημερώστε ότι πέσατε θύμα παραπληροφόρησης και μην προσπαθήστε να κρύψετε το λάθος σας. Οι αναγνώστες σας θα το καταλάβουν και η ζημιά θα γίνει χειρότερη. Πιο βασικό από όλα, αντιδράστε άμεσα από τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσετε το λάθος σας.

Πως να γράψετε ένα blog post. Δεύτερο βήμα: Βρείτε τον τέλειο τίτλο

Όλοι έχουμε μια άποψη για τον σωστό τίτλο. Μια άποψη είναι ότι πρέπει να είμαστε όσο πιο ακριβής γίνεται (για να αποφύγουμε να παραπλανήσουμε τον αναγνώστη και τις προσδοκίες που έχει για το κείμενο που πρόκειται να διαβάσει), ενώ άλλοι θεωρούν ότι είναι προτιμότερο να ακολουθούν μια πιο αφηρημένη προσέγγιση. Ίσως αυτές οι επικεφαλίδες να λειτουργούν καλά για κάποιους αλλά για τους περισσότερους από εμάς είναι σωστότερο να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένους και ακριβής τίτλους για τα κείμενα μας.

Υπάρχουν δύο κατευθύνσεις που μπορούμε να ακολουθήσουμε όταν γράφουμε τίτλους για blog post. Μπορείτε να αποφασίσετε ποιος θα είναι ο τίτλος σας με το που θα αναλάβετε το θέμα σας (όταν δηλαδή μπείτε στη διαδικασία να δημιουργήσετε και το περίγραμμα σας) ή μπορείτε να γράψετε την ανάρτηση σας και να αποφασίσετε στο τέλος για τον τίτλο που ενδεχομένως θα ταιριάζει καλύτερα.

Προσωπικά συνήθως γράφω στην αρχή τον τίτλο μου καθώς αυτό με βοηθάει να σχηματίσω στο μυαλό μου και το περιεχόμενο του άρθρου, όμως πολλές φορές αλλάζω στο τέλος κάποιες λέξεις ή ακόμα και ολόκληρη την επικεφαλίδα του άρθρου μου. Πάντα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο αναγνώστης μας και οφείλει να τραβήξει την προσοχή του.

Πολύ βασικό είναι να έχετε στο μυαλό σας και το είδος του κοινού σας. Για παράδειγμα ας δούμε δύο επικεφαλίδες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο:

  • Πως το δευτερεύον προϊόν μας απέφερε 50.000 ευρώ σε 60 ημέρες
  • 5 πράγματα που ακολουθήσαμε το 2015 και αναπτυχθήκαμε 1059%

Όπως βλέπετε τα αριθμητικά στοιχεία που παρουσιάζονται σε αυτούς τους τίτλους είναι όλα έτσι διαμορφωμένα ώστε να δώσουν συμβουλές σε άλλους επιχειρηματίες ή νεοσύστατες επιχειρήσεις.  Οι μελέτες για διάφορες περιπτώσεις εταιρειών που έχουν πετύχει κάτι σημαντικό στη πορεία τους, όπως και όλα τα άρθρα που περιέχουν «πως να» είναι συνήθως πολύ επιτυχημένα καθώς δείχνουν στον αναγνώστη, πως αν ακολουθήσει τα ίδια βήματα θα έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα που είναι και ο τίτλος μας.

Όλα αυτά είναι πολύ καλά και χρήσιμα αν αυτό ψάχνεται. Η αλήθεια είναι εγώ προσωπικά δεν μπήκα στον κόπο να τα διαβάσω αυτά τα άρθρα. Ο πρώτος λόγος είναι ότι φυσικά ο τίτλος δεν περιέχει κάτι που να με ενδιαφέρει ή να μου εξάψει την περιέργεια αλλά επίσης και ότι μοιάζουν τόσο ίδια με όλα τα άλλα άρθρα τα οποία πέφτουν μπροστά μου κάθε μέρα.

Μια ακόμα τεχνική που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να γράφετε σωστούς τίτλους είναι το να παραθέτετε μια ερώτηση. Αν το κάνετε καλά μπορεί να σας φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα. Δείτε δύο παραδείγματα:

  • Μπορεί ένας αλγόριθμος να γράψει καλύτερα τα νέα από έναν ρεπόρτερ;
  • Θα παίρνατε μέρος σε ένα περιβαλλοντικό συμβούλιο αν δεν έχετε καμία σχέση με την περιβαλλοντολογία;

Εάν επιλέξετε έναν τέτοιο τίτλο για τη δημοσίευση σας φροντίστε η ερώτηση που θα κάνετε να είναι τέτοια που θα ενδιαφέρει το κοινό σας να μάθει την απάντηση.

Το να γράφουμε τίτλους για τα άρθρα μας είναι και αυτό μια τέχνη. Και σίγουρα με το καιρό θα βελτιώνεστε όλο και περισσότερο στον τομέα, καθώς θα μάθετε να αντιλαμβάνεστε καλύτερα τι είναι αυτό που ζητάει και σε αυτό ανταποκρίνεται το κοινό σας. Μην κάνετε κάτι γιατί είναι αυτό που κάνουν οι περισσότεροι ή γιατί κάποιος αναφέρει ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος. Ο καλύτερος τρόπος είναι αυτός στον οποίο ανταποκρίνεται καλύτερα το κοινό σας.

Πως να γράψετε ένα blog post. Τρίτο Μέρος: το γράψιμο

Λοιπόν, έχετε κάνει την έρευνα σας και έχετε καταλήξει (ή περίπου) στον τίτλο που θα έχει η δημοσίευση σας και τώρα είστε απολύτως έτοιμοι να ξεκινήσετε το γράψιμο. Αρχίστε λοιπόν.

Όπως ακριβώς και με τις επικεφαλίδες, υπάρχου δύο τρόποι προσέγγισης όταν γράφουμε ένα blog post. Μπορείτε να κάτσετε και να τελειώσετε όλο το άρθρο σας σε μια φορά ( που για μένα είναι και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος), ή μπορείτε να το αφήνετε και να το ξαναπιάνετε σταδιακά. Δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος, απλώς το τι βολεύει τον καθένα. Κι εγώ έχει τύχει πολλές φορές να ξεκινήσω κάποιο άρθρο γράφοντας δυο παραγράφους και να το ολοκληρώσω μετά από δυο εβδομάδες.

Παρ’ όλα αυτά σας προτείνω να γράφετε όσα περισσότερα μπορείτε σε μια φορά. Ή τουλάχιστον να τελειώνετε το άρθρο σας σε διάστημα δυο ημερών. Αυτό σας επιτρέπει να είστε πιο συγκεντρωμένοι όταν γράφετε και ελαχιστοποιεί την περίπτωση να ξεχάσετε σημαντικά στοιχεία γιατί απλώς τα ξεχάσετε και τέλος τελειώνετε με το άρθρο και το βγάζετε από το μυαλό σας και δεν σας απασχολεί για μέρες.

Επίσης, αν αφήνετε συχνά το κείμενο σας είναι πολύ εύκολο να ξεφύγετε από το θέμα σας καθώς πολλές φορές δεν μπαίνουμε στο κόπο να διαβάσουμε όλα όσα έχουμε ήδη γράψει, για να κάνουμε ανάκληση μνήμης και να έρθουν στο μυαλό μας όσες ιδέες είχαμε, αλλά απλώς ξεκινάμε από εκεί που είχαμε μείνει.

Όπως οι περισσότερες δεξιότητες των ανθρώπων όσο περισσότερο κάνουμε κάτι και εξασκούμαστε σε αυτό τόσο καλύτεροι γινόμαστε. Μπορεί στην αρχή να σας παίρνει μια εβδομάδα για να ολοκληρώσετε ένα blog post, με το καιρό όμως θα γίνεστε καλύτεροι και θα τελειώνετε σε λίγες μόνο ώρες. Δυστυχώς δε μπορούμε να σας δώσουμε κάποια άλλη τεχνική για να γράφετε είτε καλύτερα είτε πιο γρήγορα. Χρειάζεται εξάσκηση και να αφιερώσετε πολύ χρόνο.

Πως να γράψετε ένα blog post. Τέταρτο μέρος: χρησιμοποιήστε εικόνες αποτελεσματικά.

Το να γράφετε για το ιντερνέτ είναι πολύ διαφορετικό από το να γράφετε για έντυπα. Τις περισσότερες φορές ο κόσμος δεν έχει τη διάθεση ή τη θέληση ή ακόμα και την ικανότητα να διαβάσει ένα μακροσκελές blog post που δεν διαθέτει κάποια οπτική διέγερση. Ακόμα και μια πολύ σωστή ανάρτηση, δομημένη και με καλή έρευνα και χρήσιμα στοιχεία, που περιλαμβάνει όμως αποκλειστικά και μόνο κείμενο μπορεί να στείλει τον αναγνώστη σας σε μια άλλη δραστηριότητα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Οι εικόνες βοηθούν το κείμενο να αναπτυχθεί πιο αποτελεσματικά.

Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για να συμπεριλάβετε εικόνες στη ροή του άρθρου σας είναι για να διαχωρίσετε το κείμενο. Οι περισσότεροι άνθρωποι περισσότερο σκανάρουν ένα κείμενο με τα μάτια τους από το να διαβάζουν με προσοχή κάθε λέξη. Οι ενδιαφέρουσες ή ακόμα και χιουμοριστικές εικόνες σε διάφορα σημεία θα κάνουν το άρθρο σας να φαίνεται πιο βατό και οπτικά ενδιαφέρον.

Οι εικόνες αποτελούν εξαιρετικό διάλειμμα από το κείμενο

Σε όλους αρέσει να γελάνε και να ξεφεύγουν, μια σωστά διαλεγμένη εικόνα μπορεί να βοηθήσει να ελαφρύνει λίγο ο τόνος του κειμένου σας και λίγο χιούμορ θα επαναφέρει την προσοχή στο κείμενο σας. Αυτό θα σας φανεί πολύ χρήσιμο και αν γράφετε ένα απλό ή σχετικά βαρετό θέμα.

Οι εικόνες μπορούν να κάνουν ένα δυσνόητο θέμα πιο κατανοητό

Ας το παραδεχτούμε, μερικές φορές το digital marketing (όπως και πολλά άλλα θέματα), δεν είναι το πιο βατό θέμα για νέους στον τομέα. Για αυτό το λόγο οι εικόνες είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι αν ο σκοπός σας είναι να διευρύνετε το κοινό σας. Διαγράμματα, πίνακες ή οποιοδήποτε άλλο κομμάτι μπορεί να διευκολύνει τον αναγνώστη να καταλάβει το μήνυμα που θέλετε να περάσετε  πρέπει να αποτελεί βασικό στοιχείο στο post σας.

Πως να γράψετε ένα blog post. Πέμπτο μέρος: η βελτιστοποίηση

Βασικά το να γράψουμε ένα ολόκληρο post είναι σχετικά δύσκολο. Η τελική επεξεργασία είναι ακόμα πιο δύσκολη. Πολλοί πιστεύουν πως αν τελειώσουν το γράψιμο έχουν τελειώσει και με όλα. Η επεξεργασία δεν είναι να πάρετε απλώς από την αρχή όλο το κείμενο σας και να διορθώσετε τα τυχόν ορθογραφικά, γραμματικά ή συντακτικά λάθη έχετε κάνει, αν και φυσικά οφείλετε να μην έχετε τέτοια λάθη στη δημοσίευση σας. Πρέπει να δείτε όλο το κείμενο σαν ένα και μερικές φορές να δείτε αν χρειάζεται να προσθέστε ή να αφαιρέσετε κάτι.

Θα σας δώσουμε κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε τους αναγνώστες σας σε εγρήγορση.

Αποφύγετε την επανάληψη

Λίγα πράγματα είναι πιο εκνευριστικά από το να νιώθεις ότι διαβάζεις συνέχεια το ίδιο πράγμα σε επανάληψη, ιδιαίτερα όταν αυτό έχει να κάνει με τις ίδιες λέξεις ή φράσεις. Μόλις ολοκληρώσετε το γράψιμο σας διαβάστε το πάλι από την αρχή και ελέγξτε για λέξεις που μπορείτε να αντικαταστήσετε.

Όλοι οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν μια λέξη ή φράση που χρησιμοποιούν συχνά. Ότι και να κάνουν, όσο κι αν προσπαθήσουν δεν μπορούν να το αποφύγουν και να μην τη χρησιμοποιούν. Να είστε ειλικρινής με τον εαυτό σας, αναγνωρίστε ποια λέξη ή φράση είναι και προσπαθήστε να μην τη χρησιμοποιείτε πολύ συχνά.

Διαβάστε το κείμενο σας, ελέγξτε τη ροή

Αυτό το μαθαίνουν πολλοί συγγραφείς σε σεμινάρια. Αν ένα κείμενο ακούγεται περίεργα όταν το διαβάζεις δυνατά, πιθανών θα φαίνεται περίεργο και στον αναγνώστη. Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά κάντε το. Διαβάστε και βρείτε μη κατανοητές προτάσεις ή χωρίς συνοχή παραγράφους. Πιστεύετε ότι είναι δυσκολονόητη μια πρόταση; Διορθώστε την μέχρι να είναι τέλεια.

Βάλτε κάποιον άλλο να διαβάσει τη δουλειά σας 

Αυτό είναι δέουσας σημασίας ιδιαίτερα για μη έμπειρους bloggers. Ζητήστε από έναν φίλο σας να ελέγξει τη δουλειά σας και να σας πει τις εντυπώσεις του. Και μην το πάρετε σαν σημάδι αδυναμίας, απλώς μια δεύτερη γνώμη μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη.

Ιδανικό θα ήταν να το ζητήσετε από κάποιον που έχει εμπειρία στη συγγραφή ή στη δημιουργία περιεχομένου. Επίσης επιβεβαιώστε ότι δεν ψάχνετε κάποιον να διορθώσει τα γραμματικά σας λάθη, αλλά ότι θέλετε μια γνώμη για τη ροή του κειμένου και για το αν είναι σωστά δομημένη η κάθε παράγραφος. Είναι σαφή τα όσα θέλετε να πείτε; Η θέση σας φαίνεται ξεκάθαρα στο κείμενο; Παρακινεί το άρθρο σας τον αναγνώστη να σκεφτεί ή να αμφιβάλει για τα όσα λέτε; Οι συμβουλές που δίνεται είναι αρκετά χρήσιμες για να τις ακολουθήσει κάποιος; Όλες αυτές είναι ερωτήσεις που μόνο κάποιος άλλος θα μπορέσει να σας απαντήσει.

Κάντε μικρές προτάσεις και μικρότερες παραγράφους

Τίποτα δεν θα φοβίσει περισσότερο έναν αναγνώστη από ένα ολόκληρο κατεβατό κειμένου. Είναι ένα συχνό λάθος που κάνουν μη έμπειροι συγγραφείς. Και ένα που βλέπουμε συχνά σε πολλά post.

Οι προτάσεις πρέπει να είναι όσο πιο μικρές γίνεται. Είναι πιο εύκολο να τις διαβάσει και τις κατανοήσει κάποιος. Οι μικρές προτάσεις δεν σας αφήνουν να ξεφύγετε και από το θέμα σας.

Οι παράγραφοι σας επίσης οφείλουν να είναι μικρές και γλυκές. Όσο πιο μικρές είναι τόσο πιο πιθανό είναι να συνεχίσουν να διαβάζουν οι αναγνώστες σας. Οι κανόνες των παραγράφων και της δομής τους δεν ισχύουν τόσο απόλυτα πλέον που τα άρθρα χρησιμοποιούνται μόνο διαδικτυακά αλλά φροντίστε να κρατήσετε μια ιδέα για κάθε μια, μικρή παράγραφο.

Αποδεχτείτε ότι το blog post σας δεν θα είναι ποτέ τέλειο

Δεν υπάρχει η τέλεια δημοσίευση και καλά θα κάνετε να το αποδεχτείτε.

Δεν λέμε να δημοσιεύσετε κάτι που δεν θεωρείτε σωστό ή ολοκληρωμένο, αλλά δεν χρειάζεται να παθαίνετε εμμονή με τις λεπτομέρειες. Ακόμα και οι καλύτερες δημοσιεύσεις έχουν περιθώριο να γίνουν ακόμα καλύτερες. Σίγουρα θα πρέπει να ολοκληρώνεται κάθε post σας σε σύντομο χρονικό διάστημα για να μπορέσετε μετά να περάσετε στο επόμενο. Οπότε μη σπαταλάτε το πολύτιμο χρόνο σας στο να κάνετε κάτι πολύ καλό, τέλειο.

Κάντε κάθε δημοσίευση σας όσο καλύτερη μπορεί να γίνει, μάθετε από την εμπειρία σας και προχωρήστε παρακάτω.

Μη φοβάστε να κάνετε αλλαγές

Ακόμα και αν δε φαίνεται απαραίτητο, μη φοβάστε να κάνετε αλλαγές στα κείμενα σας. Μπορεί να ξεφύγετε από το περίγραμμα σας όμως αυτό δεν έχει καμία σημασία αν αυτό που γράφετε είναι σωστά δομημένο. Αν παρατηρήσετε και αυτό το post σε σύγκριση με το αρχικό περίγραμμα που σας δώσαμε στην αρχή του άρθρου θα δείτε ότι υπάρχουν αρκετά σημαντικές διαφοροποιήσεις, αλλά δεν θα σας τις αποκαλύψω. Σίγουρα μπορείτε να τις βρείτε και μόνοι σας.

Εκτός αν υπάρχει κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να μπει στο post σας (σας το έχει ζητήσει ο πελάτης για τον οποίο δημιουργείτε το περιεχόμενο, ή ακόμα και κάποιος υπεύθυνος στην εργασία σας), δεν έχετε υπογράψει και κάποιο συμβόλαιο για το τι ακριβώς πρέπει να περιέχει το άρθρο σας. Το περίγραμμα που έχετε κάνει στην αρχή είναι για να σας βοηθάει, όχι για να σας περιορίζει. Αν κάτι πλέον δεν σας φαίνεται σωστό, δε χρειάζεται να το βάλετε στη δημοσίευση σας.

Η δημιουργία περιεχομένου φαίνεται να είναι μια εύκολη δουλειά μέχρι να κάτσεις να την κάνεις. Με το πέρασμα του χρόνου και με πολλή, πολλή εξάσκηση γίνετε πιο εύκολη και σε λίγο καιρό θα είστε επαγγελματίες.

Μέσα από την συγγραφή άρθρων μπορείτε να διεκπεραιώσετε πετυχημένες καμπάνιες πάνω στο Inbound Marketing και να προσελκύσετε εκατοντάδες οργανικούς επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Αν όλο αυτό σας φαίνεται βουνό, τότε τα εξειδικευμένα στελέχη της MOCIAL μπορούν να σας βοηθήσουν πάνω στην ανάλυση, την έρευνα, τον προγραμματισμό και την εκτέλεση μιας ιδανικής inbound marketing καμπάνιες για την εταιρεία σας.

Περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες inbound marketing μπορείτε να βρείτε εδώ.

Αν έχετε σχόλια, παρατηρήσεις και προτάσεις που να αφορούν όχι μόνο αυτό το post αλλά και οτιδήποτε άλλο μη διστάσετε να τα μοιραστείτε μαζί μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/mocial/public_html/wp-includes/functions.php on line 4673